Ringel-s oder ss

Is het heel vreemd als je mailt met een vriend die in Duitsland woont en die vertelt over zijn motortripje over de Großglockner, dat ik hem er dan op wijs dat in de nieuwe Duitse spelling (ook zij hebben waarschijnlijk das Grüne Büchlein) de ß door ss is vervangen en dat ik dat dan wel weer een interessante verwijzing naar het verleden vind?

5 Reacties op “Ringel-s oder ss

  1. haha nee helene,ik kan gedachtengang van jou heel goed volgen…

  2. is SS geen afkorting ???

  3. Jazeker, maar dat is niet the point natuurlijk

  4. ik weet wel wat de afkorting is maar die zet ik nietop je log hihi ( toch Sil )

Geef een reactie

