Sketch voor 5 personen

Plaats van handeling: Stembureau

Ik loop het stembureau binnen. voor mij staat een tafel met daarachter 4 bejaarden, links van de tafel staan 3 stemhokjes opgesteld, rechts van de tafel een kliko voor de stembiljetten.

Ik geef mijn stemkaart en die van Erwin aan Bejaarde Twee. Bejaarde Drie checkt in het stemregister of ik wel aldaar mag stemmen en Bejaarde vier controleert of Bejaarde Drie wel goed kijkt. Na overeenstemming overhandigt Bejaarde Twee mij twee stembiljetten. Ik begeef mij naar het stemhokje, kleur twee rondjes knalrood en vraag mij af wat de rol vaa Bejaarde Een in dit geheel is. Het wordt mij echter al snel duidelijk. Wanneer ik met de ingevulde stembiljetten naar de tafel loop, kijkt hij met onverbiddelijke blik en wijst met strenge hand naar de kliko. Ik gooi de stembiljetten in de kliko en hoop dat ze deze niet er ongeluk met de groene kliko voor oud papier verwisselen, wens Een, Twee, Drie en Vier nog een fijne dag en loop het stembureau uit.

Wat een fijn tafereeltje was dit.

Geef een reactie

