New York, the city that never sleeps (and me neither…)

20.30    Kl 643 landt op JFK airport
20.45    in de rij bij Immigration samen met de inhoud van ongeveer 4 Japanse
            vluchten
22.30    door Immigration heen en op naar de chauffeur die doorhet New York
            office is geregeld
23.15    inchecken in het Affinia 50 hotel (KLIK!)
02.30    KLAAR WAKKER!

Oftewel, voor het eerst in mijn leven heb ik last van een jetlag. Mijn god, wat een narigheid. Ik MOET slapen, ik heb zware en vooral lange dagen voor de boeg. Het wordt 3 uur, 4 uur, half zes. Om acht uur Erwin wakker gemaakt en er uit. Ik heb twee dagen om een beetje te aclimatiseren en New York te bekijken en ik wil wèl wat zien. Het worden twee slopende dagen. Ten eerste omdat de jetlag me parten blijft spelen en ten tweede omdat de conferentie in mijn hoofd zit. Is alles wel goed geregeld, wat gaat er nog aan shit komen, zegt er niemand af… het laat me niet met rust.

Maandag ochtend om half zeven brengt Erwin me naar kantoor, 10 minuten lopen vanaf het hotel. We wilden nog ontbijten maar ik krijg geen hap door mijn keel. En door het tijdsverschil met Nederland (zes uur) loop ik een halve dag achter. Alle bedrijven hebben 6 uur de tijd gehad om mij emails te sturen met vragen en wijzigingen en die moet ik voor 12 uur ’s middags afgehandeld hebben, want dan is het alweer sluitingstijd in Nederland. Een race tegen de klok.

Dinsdag idem dito. Nog steeds om twee uur ’s nachts wakker en als we ’s avonds tegen tienen gaan eten kan ik geen pap meer zeggen. Ik ben zelfs te moe om te eten en leef de volgende dagen op koffie.

Woensdag de eerste dag van de conferentie. Het gaat goed! Geen rare dingen en de bedrijven zitten zielsgelukkig in hun kamers te wachten op de beleggers die allemaal komen opdagen. We hebben Max Westerman (KLIK!) als spreker en ik ben uitverkoren om de filmpjes te starten die hij gebruikt om zijn lezing te illustreren. Aardige vent. Twaalf uur later, tegen zeven uur aan, begeleid ik de bedrijven naar de bussen voor het avond event. Ik hoef godzijdank niet mee en rol om negen uur mijn bed in. Ik voel me een beetje schuldig tegenover Erwin. Die is de hele dag vrij en wil ’s avonds gezellig met zijn meisje uit eten, maar ik kan het niet opbrengen.

Donderdag, de tweede en laatste dag van de conferentie is altijd redelijk relaxed. Iedereen weet hoe het loopt en de sfeer is heel gemoedelijk door het avond event, wat een geweldig succes was. Ik krijg echter een telefoontje. Mijn Amerikaanse collega heeft vreselijke keelpijn (aankomende verkoudheid, aangemoedigd door te veel borrels en sigaren op het feest) en komt later. Ze kan haast niet praten. Rond elf uur is ze er en ze verwijnt weer om één uur. Ik red me wel. Tegen vier uur hebben we het allemaal wel gehad. De vermoeidheid begint parten te spelen en de sfeer wordt melig. En, zoals ieder jaar, staan we tegen vijf uur in de bar van het Waldorf Astoria (KLIK!), zo’n beetje de huisbar tijdens de conferenties in New York. Mijn  collega’s en baas zijn er, wat mensen van de bedrijven die op de conferentie waren, wat beleggers, top gewoon! Ik hoor de verhalen van de echtgenotes die mee waren en met het damesprogramma hebben meegedaan. Ze zijn dolenthousiast en hun mannen, die op de conferentie waren, niet minder. Het regent complimenten en ik ben trots. Op mijn collega’s en ja, ook op mezelf. Het is iedere keer weer kei- en keihard werken maar de voldoening is er dan ook naar. Volgend jaar weer!

Een Reactie op “New York, the city that never sleeps (and me neither…)

  1. Joepie de poepie wat een fijn eindgevoel heb je er aan over gehouden! En ja, wat een stress en zo’n jetlag helpt ook niet echt dan hè?

    Super hoe goed alles is verlopen en jammer dat Erwin niet mee heeft gedaan aan het damesprogramma!

Geef een reactie

