Kerst stress 2006

Vanmiddag zo’n anderhalf uur in de Albert Heijn doorgebracht. Meesterlijk!

Een menigte mensen, verbeten gezichten, licht hysterische blik in de ogen.
"Nee, het kan niet waar zijn. De pistache noten zijn op. Wat moet ik nu, mijn hele recept loopt in het honderd." " Snel, pak die laatste lollo roso/rucola sla." Zeer geirriteerd dan: "Ik zei toch: je moet sneller zijn!" "Kookroom, kan dat ook dan?". "Mmm, tafelwater uit IJsland, 5 miljoen jaar oud. Is dat met een vleugje mammoet?" Gesjor aan andermans karren, lijsten met ingredienten, rennen om net iets eerder bij de kassa te zijn… Het is ieder jaar toch weer hetzelfde. We MOETEN een super menu op tafel zetten waar Jamie O. nog een puntje aan kan. Dágen in de keuken om de fond op de juiste manier te laten inkoken. Uitgeput zitten we eerste kerstdag aan het diner, te moe en opgefokt om ervan te kunnen genieten. Ik kan jullie vertellen, zelfs Jamie kookt relaxed met kerst en geniet vooral van de vrije dagen met zijn gezin.

Ik heb het allemaal gadegeslagen, prachtig vind ik het. En laad ondertussen mijn kar vol. We eten gamba’s, naar een recept wat al jaren lukt en geen stress teweeg brengt. Mozzarella en carpaccio vooraf. En tweede kerstdag lekker soep met pasta. Simpel. Makkelijk. Zonder stress. Zoals kerst hoort te verlopen.

Img_0320_1Mijn god, moet dit allemaal op?

2 Reacties op “Kerst stress 2006

  1. JAAAAAAAAAA je moet alles opeten! (Zelfs die crème-kleurige kaarsen *LOL*)

    Geniet ervan hè… veel warmte, licht en gezelligheid en “iets” te smikkelen tussen door 😉

    Kerstknuffel van mij!!!!!!!!!!!

  2. Hahaha zeker voor 400,- aan kerstinkopen gedaan??? Ik vind het voor de kerst net of het oorlog word…BUNKEREN…het maakt me altijd zo aan het lachen joh.

    HELE FIJNE FEESTDAGEN MET Z’N ALLEN!!

Geef een reactie

