5 voor 12

Wat een onheilspellend bericht in de krant van vandaag:
De Doomsday Clock (KLIK!) (en dit heeft geen vertaling nodig dacht ik zo) is gisteren verder gezet naar 5 voor 12. Dit betekent dat de mensheid weer een stukje dichterbij is naar totale vernietiging.

De Doomsday Clock is in 1947 door een aantal atoomgeleerden ontworpen om een "oogje" te houden op de toestand van de wereld met betrekking tot nucleaire wapens. Er gebeurt op dit moment natuurlijk genoeg in de wereld om "gelijk zetten" van deze virtuele klok te verantwoorden. Echter, ze zijn erachter gekomen dat de huidige klimaatveranderingen bedreigender zijn voor de mensheid dan nucleaire wapens. En eigenlijk vind ik dàt een stuk verontrustender.

Wapens: het ene land heeft ze, het andere land waarschuwt om ze vooral niet te gebruiken. Het moet heel erg ver komen voordat nucleaire wapens daadwerkelijk gebruikt worden. Maar klimaat verandering is een andere zaak. Dat gaat vanzelf. Daar kunnen we alleen met zijn allen wat aan doen. Met z’n allen, dat zijn 6.446.131.400 mensen. Alle neuzen dezelfde kant op: allemaal de auto vaker laten staan, allemaal altijd het licht uitdoen als je de kamer verlaat (nog mazzel dat een hoop mensen geen auto en geen lichtknopjes hebben haha).

(Niet ik dat zo’n heilig boontje ben hoor. Mijn (energiezuinige, dat dan weer wel!) autootje rijdt mij vrolijk naar mijn werk en nee, ik gooi zeker de flessen niet in de glasbak, simpelweg omdat er geen een vlakbij huis is.)

Toch fijn dat voor ons in de gaten gehouden wordt wanneer we de koffers moeten pakken, zeg maar.

4 Reacties op “5 voor 12

  1. Euhh,ok mijn koffers staan klaar,stond er toevallig ook vermeld welke trein,bus of plane dat we nu moeten nemen?? Enne onze dieren?
    Ik hoor het wel groetjesss

  2. Ik bedoelde eigenlijk iets anders met koffers pakken Sil. De stkker eruit zeg maar.

  3. haha en ik maar denken aan een vacantie….zo zie je maar,haren verven dekt niet alles 🙂

  4. dan is het je vergeven. Ik draag ook wel es een bril om even wat intelligenter over te komen haha

Geef een reactie

