Bonne journee en ooievaar

Na twee zomervakanties caravannen wilden we dit jaar graag een huis huren in Italië. En, bleu op het gebied van de "bouwvak" en de prijzen ging ik vrolijk op zoek.

Wensen: een echt italiaans huis, niet op een park, open haard, tuin, het liefstdicht bij het water. En drie slaapkamers want we willen mijn moeder ooktwee weekjes zon geven.

Ik werd depressiever en depressiever bij het zien van de prijzen. Voor een beetje huis tel je zo 1800 euro neer: KA-CHING! Website na website heb ik doorzocht, met rode ogen achter de computer en steeds wanhopiger.  Uiteindelijk besloot ik Italië maar af te schrijven.  Optie 2 was Frankrijk. Ook heel leuk en lekker stokbrood! Op de gebruikelijke sites was het weer huilen geblazen: mobilhomes voor 1200 euro per week of rare huizen in vinexwijken: alsof je op vakantie gaat naar Almere!

Tot ik stuitte op Gites.nl. En ik daar mooi Franse gîtes vond. Oude huizen met dikke stenen muren, de open haard zwart uitgeslagen en soms nog bij een rivier ook. En hier gaan we nu naar toe, dus de jongens kunnen alvast weer gaan oefenen op hun Frans want met Bonne Journee en Ooievaar (= au revoir) kom je niet ver!
  River_cottage1_1 River_cottage_pic_2 River_cottage_3
Net aan de rand van een gehucht in de Bourgogne (is bij een gehucht eigenlijk niet alles aan de rand gelegen?), een fijne rivier voor de deur, een openhaard, een lange eettafel, een romantische master bedroom (gelukkig slaapt mijn moeder op de eerste verdieping haha), fijne kamers voor de jongens en mijn moeder en een BBQ. Oja èn vlak bij het dorpje waar "Chocolat" gefilmd is!

Temperatuur_boudreville
Zucht… was het maar alvast zomer, want kijk es naar de gemiddelde temperaturen!

2 Reacties op “Bonne journee en ooievaar

  1. geweldig hè die Gîtes… wat ik alleen nadelig vind is dat veelal de huurbaas op hetzelfde terrein woont…

    En ja, was het maar zover… brrrrrrr isst!

  2. Leuk!
    Ga je ook bonbons kopen ?:-))

Geef een reactie

