Even oefenen

"Goedemorgen, Barclays Capital, u spreekt met Hélène van Loon". En dan niet Barclays uitspreken als "Barklees" maar als "Barklies" met de klem toon op de Bar (haha, een bank naar mijn hart!).

Ik hoorde het nieuws vanmorgen op BNR en toen ik op kantoor kwam gonste het al aan alle kanten. Het is natuurlijk geen fusie maar een regelrechte overname. Zij krijgen 52% in handen, dus de meerderheid. Het hoofdkantoor blijft in Amsterdam, maar een Engelsman wordt de baas. En, en dat vind ik erg jammer, de naam wordt hoogstwaarschijnlijk Barclays Plc en voor ons dan Barclays Capital. Het meeste indruk maakt dat, als alles doorgaat, er een fijne reorganisatie zit aan te komen: ruim 10.000 banen verdwijnen naar lagelonen landen en ruim 12.000 banen worden opgeheven. Hier in Equity land is men redelijk optimistisch: Barclays heeft weinig tot geen aandelen business dus da’s gunstig voor ons; óf niet natuurlijk, als ze het verder niet zo interesant vinden. Weer een Nederlands bedrijf verdwenen naar het buitenland… Ik werk natuurlijk al jàààren voor ABN AMRO en heb de fusie van ABN en AMRO meegemaakt en nu dus de ondergang van ABN AMRO.

Anyway, mocht het zover komen: ik heb al nagevraagd of Mallorca een lagelonen land is, maar een van de voorwaarden is dat het een land moet zijn waar je kinderen ziet met magere armpjes en veel vliegjes om de ogen. Nou, dan settle ik ook wel voor een fijne afkoopregeling met 5.000 euries voor ieder dienstjaar (dream on girl…)!

4 Reacties op “Even oefenen

  1. wat komt er op het AJAX-shirt te staan?

    en nog thnx

  2. Ohw, dus de volgende fusie (lees:overname) voor jou voor de boeg… Ik hoop voor je dat het leuk blijft om daar te werken… zo niet, dan duim ik voor die regeling voor je 😉

  3. Ach Peetjuh, we zien wel hoe het loopt. Ik maak me er niet druk om, want dat helpt toch niet! Ik heb het nog steeds naar mijn zin en daar gaat het om.

  4. fusie ABN Amro heb ik als Amro meisje doorstaan… en toen ik alle chefjes en middenkaders kwijlend voorbij zag komen richting DD heb ik mijn tas gepakt en mijn Amro contract aan de wilgen op de Brink in Laren gehangen om daar eerst eens 5 maanden blik-op-oneindig-verstand-op-nul in de Poffertjeskraam te gaan werken (nee niet als bakster maar als mamma van de hardwerkende jongens en ze dmv de schijf van 5 van eten te voorzien)

    En nu deze overname… meid ik ben benieuwd, rustig afwachten ennnn ik droom graag zulke dromen met je mee!

    xxx

Geef een reactie

