Het ligt niet aan mijn moeder…

Ik heb een hekel aan Moederdag. Zo, da’s eruit. En, for the record,  dat ligt niet aan mijn moeder. Want ik heb ook een hekel aan Vaderdag, Dierendag en Valentijnsdag. Al dat commerciele gedoe, geldklopperij is het. Zaterdag waren Erwin en ik even aan het winkelen in Haarlem en in iedere bloemenwinkel, parfumerie etc stonden licht hysterische vaders met hun kids beeldjes, stukjes zeep en wat dies meer zij te kopen. Spullen die waarschijnlijk rechtstreeks de kast ingaan. Waar zijn de tijden dat kinderen nog zelf een fijne asbak of schaaltje in elkaar boetseerden op school? Ik koester de in alle kleuren van de regenboog geschilderde gekleide hond ("Ja, dat zie je niet zo goed want zijn poot is eraf gebroken", zei Levi) hond die Levi een paar jaar geleden voor Erwin maakte.

Anyway, wij besloten het toch anders te doen. Erwin was naar de vrijgezellendag van zijn broer dus ik stond er alleen voor. Dus, gezellig mijn moeder opgehaald (zonder kado, jawel!) en met de tram de stad in. Lekker een beetje shoppen, winkeltje in, winkeltje uit. Rond half vier hadden we in een kroegje op het Damrak met mijn zuster en haar man afgesproken. Borrel gedaan en hop naar de Zeedijk om wat te eten. Zuslief had het (bleek later) briljante idee om naar A-Fushion te gaan. Een onooglijk oosters tentje, maar wat hebben we heerlijk gegeten: pannenkoekjes met eend en een hele batterij aan dimsummetjes. Uiteindelijk nog even in een bruin café een biertje na. Zus en co weer met de bus naar Middelie en moeders en ik weer op de tram.

Volgend jaar weer zo!

Een Reactie op “Het ligt niet aan mijn moeder…

  1. zodra de commercie er aan te pas komt is het juiste gevoel ver te zoeken hè?

    Ik krijg gelukkig al een jaar of wat zelfgebouwde knutsels… en dat is GENIETEN!

    Afgelopen maandag liep ik even bij de juffen van mijn meiden binnen om ze te bedanken voor de ‘crea liefde’ die dankzij school uitgebeeld in mijn huisje staat. De juf was in schok, er was in haar hele carriere bij deze school nog geen enkele moeder gekomen om haar te bedanken!

    En toen was ik in schok!

Geef een reactie

