Kat in de zak

Aangezien Joep (KLIK!) binnenkort weer heerlijk twee weken gaat relaxen in een all-inclusieve resort, vond ik het tijd worden om even zijn nagels te laten knippen. We willen tenslotte niet dat hij per ongeluk zijn luchtbedje lek prikt als hij lekker ligt te dobberen in de swimmingpool.

Dus het arme beest in zijn mandje gepropt (letterlijk, hij stribbelde nogal tegen) en op naar de dierenarts. Die knipte zijn nagels, keek hem eens goed na, tuurde toen even bedenkelijk op haar computerscherm en vroeg toen: "Joep is ongeveer zes/zeven jaar, staat hier. Heb je hem al sinds zijn geboorte?" Ik leg uit dat ik hem uit het asiel gehaald heb, waar ze mij vertelden dat hij anderhalf jaar was.

Dat blijkt dus een klein leugentje om bestwil geweest te zijn. Aan zijn vacht te zien, zijn gebitsprobleem en het feit dat het "intrek-rubbertje" van zijn achterpootnagels verdroogd en dus defect is, zag zij dat hij MINSTENS tien jaar is.

Wat je noemt een kat in de zak kopen dus. Anyway, hij is er niet minder lief om.

Verder heeft deze, nu opeens oude, man last van haaruitval. Hij is niet heel erg van het wassen, dus gaf de dierenarts de volgende tip: maak hem gewoon met een vaatdoekje nogal nat. Hij voelt zich dan zo vies dat hij zich zal gaan wassen. Helaas, lekker in de zon liggen opdrogen is meer zijn idee… Ouwe viezerik.

Een Reactie op “Kat in de zak

  1. och gossie… alsof je em niet had genomen als ie ouder was… wat een wegwerpmaatschappij 😀

    Ja, giraffen zijn mijn favo’s maar ik doe níet aan beeldjes of zo hoor.. haha… alleen de vloerstukjes (voor mijn slaapkamer waarschijnlijk als knuffelmuur) en dé bank… 🙂

Geef een reactie

