Mijn moeder rocks!

Sinds de dood van mijn vader, zo’n anderhalf jaar geleden, liep mijn moeder een beetje met haar ziel onder haar arm. Ze deed haar best maar het is niet makkelijk als degene die altijd bij je was, waar je zoveel van hield, er opeens niet meer is. Ze had natuurlijk ook geen werk, want gepensioneerd, dus de dagen duurden eeuwig.

Wij hielpen haar natuurlijk aan alle kanten, hoorden de verhalen aan, leefden met haar mee en probeerden haar stukje bij beetje richting zelfstandigheid te sturen, soms zelfs tegen ruziemaken aan, om maar tot haar door te dringen.

Toen ging ze, ook een beetje als therapie, vrijwilligerswerk in het ziekenhuis doen. Ze voelde zich weer nuttig maar ja, mensen van de ene naar de andere afdeling brengen, dat is niet echt waar haar hart ligt. Ze heeft altijd in de mode gezeten en zelfs gewerkt bij DE Edgar Vos in de PC Hooftstraat. Ewin en ik hadden al een paar keer gezegd dat ze gewoon bij de modewinkels waar ze vaak komt eens een praatje moest gaan maken.  Mijn moeder is dan wel 71, maar zo ziet ze er echt niet uit. En als ze ergens verstand van heeft is het wel van mode!

Net werd ik gebeld: "Ik heb een baan!!!" Helemaal door het dolle was ze. Bij een modezaak voor "oudere" dames waar ze vaak komt had ze heel brutaal gevraagd of ze haar misschien konden gebruiken. En inderdaad! Volgende week woensdag moet ze op proef een midag werken maar ik twijfel er geen moment aan: die wordt aangenomen!

Mam, wat ben ik trots op je!

Een Reactie op “Mijn moeder rocks!

  1. wow, wat super goed… grote drempel is deels genomen… respect hoor!

Geef een reactie

