Mij gebeurt dat niet. Echt niet!

OsdorpBij ons (zie 3) zijn ze de weg aan het opbreken. Er worden nieuwe gebouwen neergezet en de wat onhandige kruising gaat vervangen worden door een fijne overzichtelijke rotonde. Daardoor is de weg naar ons huis (1) vanaf (2) afgezet en moet je omrijden. Ik kom vanaf de richting van de pijl en vanaf (2) is het nog slechts 3 minuten rijden naar huis. Als ik omrij, ben ik zeker 10 minuten extra kwijt, zeker nu het drukker is door de omleiding. Dus Helene dacht slim te zijn, sloeg af richting het fietspad en na 10 meter fietspad, zwenkte ik weer af richting rijbaan en was ik toch snel thuis. Erg slim, vond ik. Dat ging deze week al vanaf maandag goed. Erwin reed iedere dag om en daar moest ik toch wel besmuikt om lachen. Mietje!

Tot vanmiddag. Ik maakte weer mijn bekende zwenkje naar links het fietspad op. Ik hoorde een piepende rem en vanuit het niets verscheen een politieauto met een vriendelijk lachende agent (die, om mij te pakken, vanaf de rechterrijbaan, zijn auto over de vluchtheuvel gooide. Wat volgens mij ook niet mag.). Of ik maar even wilde stoppen "en zet u de motor ook maar even uit". Ik kon natuurlijk een lulsmoes ophangen dat ik snel naar huis moest omdat ik nodig moest plassen ofzo maar daar trappen ze hier in Amsterdam niet in. "Gaat u dan maar even bij de boom, ik wacht wel".

Anyway, om een lang verhaal kort te maken. Ik krijg dus binnenkort een fijne boete thuisgestuurd. Ik vroeg nog even of ik een halve boete kon krijgen vanwege de minieme lengte van mijn auto maar nee. Lekker dan. Gelukkig is de vakantie naar Mallorca al betaald!

Een Reactie op “Mij gebeurt dat niet. Echt niet!

  1. tutje

    ennuh, helpt het je door te zeggen dat je een paar dagen gratis bent gereden? 😀

Geef een reactie

