Weekendje weg

Lang geleden al geboekt. Even nog een beetje zon pakken. Even naar ons favoriete eiland Mallorca. Leon en Helena opzoeken en wat een verrassing: onze vrienden uit Luxemburg zouden ook die kant op komen.

Helaas kregen Erwin en ik allebei bezoek van Mr Influenza, ook bekend als meneer De Griep. Erwin ging al snel beter, ik bleef last houden van mijn hoofd, mijn keel, hot and cold flushes en als prettige bijkomstigheid buikloop. Toch vertrokken we. Ziek zijn gaat ook in de zon, toch? Helaas bleek de zon ook wat last te hebben want hij had er weinig zin in. Koud was het niet echt, maar wel een gemeen windje op het eiland, wat mijn gesteldheid niet echt ten goede kwam.

Het hotel was prachtig! In een mooi oud slaperig dorpje, Moscari, met een fijn café op de hoek. Ik had de suite gehuurd en we werden verrast met een ruime kamer met bubblebath en lounge terras. Aangezien je van thuis blijven ook niet vrolijk wordt (zelfs niet in zo’n mooie kamer) trokken we er toch maar op uit. Paracetamol mee in de tas en rijden maar: Formentor in het uiterste noordoosten; Lluc, Soller, Valldemosa en Deía in de Tramuntana, het berggebied in het noorden en noordwesten.

Dé ontdekking van dit weekend was Cala Deía. Ik had een voorgevoel dus slingerden we via een smal weggetje een minuut of 7 door een wijk met sjieke villa’s naar beneden. Daar stuit je op een woest stroompje en houdt de weg plotseling op. Je volgt het keien-zandpad verder en eigenlijk heb je geen idee waar je heen gaat. Opeens ga je een bochtje om en sta je ademloos in een kleine baai, met een restaurant/bar opgebouwd uit drijf- en sloophout. Helemaal geweldig!

Maandag was het helaas alweer de laatste dag, ’s morgens vertrokken we richting Palma, waar we ook de auto moesten inleveren. Het plan om te gaan shoppen viel jammer genoeg letterlijk in het water, regen regen en nog eens regen… Na een perfecte lunch bij restaurant Opio (horend bij Puro Beach, een hip lounge hotel/restaurant, vertrokken we richting vliegveld.

Conclusie: het was een heerlijk relaxed weekend. Helaas lag er een kleine schaduw overeen door mijn grieperigheid. Volgend jaar nog maar eens proberen!

Het hotel:
Dsc_0030 Dsc_0037 Dsc_0135
Formentor, Cala Rajada en Cala Deía:
Dsc_0024_1Dsc_0153Dsc_0072
Hélène pikt een sinaasappeltje voor de extra vitamientjes:
Dsc_0110 Dsc_0113Dsc_0127
Restjes:
Dsc_0090Dsc_0139Dsc_0156

3 Reacties op “Weekendje weg

  1. hoi ik ben levi

  2. hoi ik ben levi

  3. grrr balen dat je ziek was (en ja, ziek zijn kan je overal!)

    Maar aan je foto’s te zien moeten niet alleen jullie daar naar terug maar zouden wij daar ook eens een bezoekje moeten brengen!

Geef een reactie

