Het kan verkeren…

Vroeger was ik niet zo van de Nederlandstalige muziek. Goed, ik kon Bloedend Hart van de Dijk en De Kapitein deel 2 van Acda & De Munnik wel apprecieren, maar daar hield het dan ook wel mee op. Andre Hazes, Marco Borsato: ik sta nog liever in mijn blootje op de Dam gaan staan dan dat gejank aan te horen.

Erwin heeft hier wel wat verandering in gebracht. Dol op de Dijk, Acda & De Munnik, Rowen Hezze, Wolter Kroes, er is niets aan te doen en helaas nee, ik heb het ook niet in de kleine lettertjes zien staan toen ik hem leerde kennen.

De eerste keer naar De Dijk stond ik er nog wat sceptisch tegenover maar ik was al snel om. Toen een keer naar een combi-concert van De Dijk, Acda & De Munnik en Van Dik Hout… Van Dik Hout vind ik niks. Nog steeds niet. Twee goeie nummers en daarna krijg je hoofdpijn van die zijige stem van die zanger met dat slechte kapsel. Maar die andere twee worden leuker en leuker. Zo leuk zelfs dat ik een tijdje geleden uit mezelf (en niet alleen om Erwin een plezier te doen als u dat soms denkt!) kaartjes voor de Dijk concert in de Melkweg heb gekocht. Meesterlijk concert in fijne kleine zaal.

Laatst kon ik kaarten kopen voor een try out van de nieuwe theatershow in M-Lab in Amsterdam Noord. Het is een nieuw theater, eigenlijk een muziek laboratorium, speciaal voor try outs. Het ligt in een vreselijke uithoek,  je zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar, een top concertje, met veel interactie met het publiek ("Wacht even, deze beginnen we even opnieuw, je klonk niet helemaal lekker…" en "Als jij nou even daar acher gaat staan, doen wij dit nummertje even. Je hebt toch geen tekst…").

Uit enthousiasme voor de vreselijk leuke zaal ben ik maar Vriend van M-Lab geworden, want ik hou me wel aanbevolen voor nog meer intieme concertjes.

U kunt ook VRIEND (KLIK!) worden, het kost maar 30 euries voro ene hoop lol voor weinig geld!

Een Reactie op “Het kan verkeren…

  1. hahaha, lang leven pop in uw moerstaal! Ik kan er wel van genieten hoor, beetje meeblèhren

    En u dus ook… en, van Dikhout heeft maar 1 goed nummer….

    Maar euh… Skik met ‘op fietse’ dat moet E toch ook wel meezingen?

Geef een reactie

