Het ventilatierooster

Iedereen heeft wel zo’n plek in huis. Waar je speciale dingen bewaard,dingen die je dierbaar zijn. Wij hebben "de plank". Op de plank staansouvenirs, kleine dingen die ik gekregen, gekocht of gevonden heb. Enbijna allemaal hebben ze een mooi verhaal.

Plank_rooster_2In Mallorca (en waarschijnlijk ook elders in de wereld maar dat maakt me nu even niets uit) gebruiken ze hele mooie terracotta roosters als ventilatierooster. We sliepen in hotel Ca’n Calco in Moscari en op het terrein van het hotel stond een oude schuur en daar zag ik het luchtrooster. MIJN luchtrooster. Erwin beweerde dat hij van plastic was maar ik wist het zeker, het was een echte.

Nu weet ik ook wel dat die dingen gewoon in iedere bouwmaterialenhandel op Mallorca te verkrijgen zijn, maar deze hing zo mooi in een straaltje zonlicht. Deze had geschiedenis! Erwin begon al te zuchten want hij zag mij al vreselijk struikelen in die schuur vol met bouwval en rotzooi en mezelf openhalen aan een roestige spijker waardoor ik met bloedvergiftiging in een ziekenhuis had moeten worden opgenomen. Dus zat er voor hem niets anders op. Helaas.

(En blijkt maar weer dat zo’n rooster multifunctioneel is. Op dit moment fungeert hij als deksel voor de vaas waar de Wanda’s in wonen)

Een Reactie op “Het ventilatierooster

  1. hahaha E. heeft wel heel bloederige beelden… komt dat door zijn verwrongen geest of door jouw ‘handigheid’???

    Handig dat je ventilatierooster nu zo goed van pas komt bij de Wanda’s! Heeft Joep nog geen hengeltje?

Geef een reactie

