Afscheid

U weet dat het allemaal een beetje een zooitje is op mijn werk momenteel. De bank is overgenomen en in stukken geript en mijn gedeelte is aan de Schotten verkocht. Mijn oude baas heeft net voor kerst de beslissing genomen om weg te gaan, wat ik heel erg vond. Anyway, nieuwe ronde, nieuwe kansen, moet je maar denken. Maar het deed allemaal wel vreselijk pijn, zo’n mooi bedrijf in één keer vermorzeld.

Vol goede moed ging ik verder, maar die moed is me even in de schoenen gezakt. De een na de andere collega gaat weg en gisteren was het me even te veel. Mijn meest favoriete collega P. kwam vertellen dat ook hij weggaat. Hij stond het nieuws bij de analisten te vertellen en ik kwam er even bij staan. Ik zei dat k het vreselijk vond en de tranen schoten in mijn ogen. Toen P. even later bij me kwam staan om zijn verhaal nog even te doen werd het me even te veel.

Het is niet leuk om de mensen waar je het al een tijd leuk mee hebt en die je dierbaar zijn geworden te zien vertrekken.Ik ben gisteren ook maar wat eerder weggegaan, ik trok het gewoon even niet meer, kon me niet meer concentreren, het interesseerde me even niets meer. Maandag is er weer een dag, moet je maar denken.

5 Reacties op “Afscheid

  1. Helene, wie is P.? Ken ik deze persoon of is dit van na mijn tijd?

    Liefs,
    Ilse

  2. Nope, die ken je wel. Paul. Ik hou er alleen niet zo van om mensen met voor- en achternaam te vermelden. Ik word af en te een beetje moedeloos van al die mensen die weggaan…

  3. Kan me zo goed voorstellen dat het pijn doet als het bedrijf waar je met zoveel plezier werkt(e) en er veel geliefde collega’s weggaan. Bij ons ook een totale leegloop! Niet leuk hoor!

  4. grr Helene wat een naar soort rouw blijft er op deze manier hangen 😦 (en maar doorgaan hè…)

  5. @ Jet: Ja maar ik heb er wel even met het hoofd van de afdeling over gesproken. Ik ben gewoon murw aan het worden van al die narigheid. Vrijdag weer twee weggegaan…

Geef een reactie

