Relatie-test

Vier jaar al. En gisteren kwam het er dan toch echt van. We zijn naar de notaris geweest voor een samenlevingscontract en testamenten. Want mam, hoe lief ik je ook vind, Erwin mag het huis hebben als ik dood ben.

De notaris bleek een notarette te zijn en dat vond ik raar, ook al weet ik dat dat best kan. Tegenwoordig dan. Stijl grijs haar in een soort van Nana Mouskouri-model en een blauw mantelpak dat voor het comfort maar ongetailleerd was gelaten, een bril met een dik beige plastic montuur en nog dikkere glazen. En ik vermoed dat haar lachklier operatief verwijderd was na haar studie.

Wat is dat toch, als je voor zoiets bij de notaris zit. Dat je dan het gevoel hebt dat je een soort relatie-test af moet leggen. Alsof het haar wat kan schelen! Na een soort kruisverhoor door de notarette mochten we weg. En buiten weer dat gevoel hè, "Zal ik je even zoenen, straks kijkt ze uit het raam of we het wel echt goed kunnen vinden met elkaar."

Een Reactie op “Relatie-test

  1. proest

    ik vraag me dan af hoe zo’n notarette thuis is… van de kast afspringend met haar haren wild voor haar ogen, nietsziend (!)

Geef een reactie

