So hiiiiiiiiii

Kriebelhoest. Al anderhalve week. Zo ongeveer sinds ik terug ben van vakantie. Erwin heeft ook kriebelhoest maar die hoest gewoon niet. Hij kan dat. Zelfbeheersing heet dat.

Ik niet. Ik hoest. Ik hoest de hele dag. Ik hoest dramatisch tot de tranen in mijn ogen staan. Ik hoest tot braakneigingen aan toe. Steeds weer dat kriebeltje en dat moet weg. Maar dat lukt niet. Dus hoest ik weer. Terwijl het niet helpt. En ik voorovergeklapt op mijn stoel zit. Of rechtop in mijn bed. Want slapen komt er dus ook niet van.

Tot ik bedacht dat ik ooit eens van die hoestremmende pillen had gekocht. Darolan. Ze werken acht uur lang, dus gegarandeerd een fijne nachtrust. Dus ik neem er eentje. En word duizelig en een beetje spacy wakker. Want ik was vergeten dat ik altijd een beetje high wordt van codeïne.

Dus nu zit ik aan de Tussistin, een homeopatisch siroopje. Laten we hopen dat het werkt. Want ik maak geen vrienden met al dat gehoest.

2 Reacties op “So hiiiiiiiiii

  1. Nou da’s niet tof. Hoop dat de tussistin helpt. Want dat is toch van die reclame met ssst er in? Of zoiets. Beterschap!

  2. ieuw… klinkt rot… maar codeïne en een beetje high zijn ipv kuch-kriebel… ik zou het wel weten!

Geef een reactie

