Meducijn tegen spoenk

Toch maar even naar de dokter met mijn kriebelhoest. Ik werd er een beetje moe van. Overdag moet ik het gemor van mijn collega’s aanhoren wanneer ik bijkans weer amechtig op mijn stoel zat bij te komen van alweer een hoestbui vanuit mijn tenen. En ’s nacht proberen heel zachtjes toch keihard te hoesten om die kriebel kwijt te raken.

De dokter beklopte me eens aan alle kanten en luisterde aandachtig met zijn stethoscoop. Deed eens van Hmm en Aha. En ging toen weer zitten en begon een verhaal over hoesten en de medicijnen die ze daarvoor hebben. "Codeïne" opperde hij en ik schudde van nee. "Noscapine?" probeerde hij. Ook niet. Dat gebruik ik nu een kleine week en nu heb ik er hoofdpijn bij. Dus nu heb ik bruistabletten. Ik mag er drie en heb er geen vertrouwen in. Bovendien had hij de opwekkende mededeling dat het nog wel een weekje of twee kan duren. Zucht.

Geef een reactie

