Fabulous at 40

Contact met je lezerspubliek is natuurlijk heel leuk. complimentjes all over de place (zei zij blasé) maar soms krijg je klachten. Gisteren zat ik heel gezellig kerstavond te vieren met de schoonfamilie en daar kwam het hoge woord eruit: waarom heb je niet over mijn verjaardag geschreven? Tssss. Je vraagt toch ook niet aan Jan Wolkers of hij even een verzoekje wil schrijven? Zucht. Het leven van een schrijver gaat niet over rozen. Maar goed dat ik zo bescheiden blijf haha. Eigenlijk was de reden was doodeenvoudig. Omdat ik een writers block had. Dat komt in de beste families voor. En omdat mijn hoofd zo vol zat met werk dat er geen plek meer was voor een blogje. Dus <<zet even haar Jan van Veen Candlelight stem op>>: Deze is voor jou Joos…

Fabulous_40_2 Josie, mijn schoonzus werd 40. En 40, the big 4-0, het bereiken van de jaren des onderscheids, dat moet gevierd worden. Haar hechte vriendinnenclub had bedacht dit moment te vieren met een high tea met vriendinnen en schoonzussen. Ik ken Josie nu zo’n vier en half jaar en als iets niet bij haar past is het wel een high tea. Sterker nog, ik heb Josie nog nooit thee zien drinken. Ik zag de blik in haar ogen: kennen mijn vriendinnen me nu echt zo slecht? Anyway: we hadden thee, scones, komkommersandwiches, een hoop lol en we keken verlangend naar de fles rosé achter de bar.

Na de high tea begon het echte werk: voor de deur stopte een gigantische stretched limo. Josie kon haar ogen niet geloven. We stapten met zijn allen in en voor iedereen goed en wel zat ging de champagne al open. De reis voerde naar Schagen. Als een filmster stapte Josie uit de auto, een glas champagne in haar hand en ontvangen door een storm van confetti. Ik kreeg er bijna spijt van dit ik mijn verjaardag nooit vier…

En ik zou zo graag een foto van het feestje willen hebben, dus als Robin dit leest: pleazzzzzzz?

Geef een reactie

