K*t grap

Laatst was Levi dus jarig. Vrijdagavond had hij zijn Hary Potter stok gekregen en toverde dat het een lieve lust was. Zaterdagochtend zaten we aan tafel, een beetje huiswerk te maken. Opeens zegt Erwin: "Ik heb volgens mij nog een onzichtbaarheidsmantel van Harry Potter liggen." Quinten en ik kijken elkaar aan en weten precies wat Erwin bedoelt. Levi z’n ogen beginnen te glimmen en hij houdt het haast niet meer van de spanning. "Waar ligt die dan?" Erwin kijkt nadenkend en vraagt aan mij waar ik de mantel had neergelegd. "In de schuur", antwoord ik met lachende ogen. Levi zoeft richting schuur en we horen hem stommelen. "Waar dan?" "Op de schoenen, in die plastic tas", roep ik. Hij komt terug met een lege plastic tas. "Maar er zit niets in", zegt hij stamelend. Erwin en Quinten zitten ondertussen met tranen in hun ogen van het lachen aan tafel. "Jawel hoor", zeg ik. Ik loop naar hem toe, doe omstandig de tas open, pak met een zwaaiende beweging iets uit de tas en doe net alsof ik een cape omdoe. "Kijk hier is-ie dan".

En toen leek het net alsof we midden in het liedje van Flappie zaten. Levi keek me zeer bedremmeld aan, de tranen tot aan zijn wimpers. "Oh, maar ik dacht dat…". Arm joch. Levi, we zullen je nooit meer zó in de maling nemen.

Geef een reactie

