Keukenprinsen op de bouw

Ik lijk waarachtig wel een Voedselbank te runnen. Als we een restje over hebben, en het was enigzsins te hachelen, roept Erwin al: "Bewaren, dan neem ik het mee naar mijn werk." Ja, en dat roept-ie dus niet met stampot ofzo, maar alleen als ik me uitgesloofd heb.

Zoals gisteren: ik was me te buiten gegaan aan pasta met paprikatapenade en er was nog een halve pan over. Dat gaat dus allemaal mee naar de bouwplaats. En terwijl de bouwvakkers hun meegebrachte boterhammen de vuilnisbak ingooien en zitten te smikkelen van mijn pasta/erwtensoep/pompoensoep/thaise curry, maak ik mijn zakje brood maar weer open. En krijg ik vervolgens van mijn lief een sms of ik aub het recept even kan sms’en. Met als gevolg  dat half bouwvakkend Nederland vanavond pasta met paprikatapenade zit te eten. Want keukenprinsen zijn het, die jongens…

U wilt ook mee eten? Snijd drie rode paprika’s doormidden en leg ze onder de grill tot ze zwartgeblakerd zijn. Even 15 minuten in een plastic zak en dan ontvellen. Ondertussen parmezaanse kaas en pijnboompitten fijnmalen. Paprika’s en wat blaadjes verse basilicum in foodprocessor fijnmaken en daarna de kaas en nootjes erdoor roeren. Beetje olijfolie erbij en zout en peper naar smaak. En een beetje feta erover op je bord is ook lekker.

Een Reactie op “Keukenprinsen op de bouw

  1. hahahahaa
    geweldig!

    (en lekker ook!)

Geef een reactie

