Dat kan er ook nog wel bij

En dan krijg je dus een zakje met plastic korrels erin omdat je z’n plas moet opvangen. De inhoud van dat zakje moet je, in plaats van gewoon grit, in de kattenbak doen en dan wordt van de kat verwacht dat hij op die tien korrels zijn behoefte doet.

Dat werkt niet, kan ik u vertellen. Die kat vindt dat vies. Want hij kan niets netjes begraven in die plastic korrels. Met als resultaat dat het arme beest de hele nacht met een volle blaas loopt en uit ellende maar op een lege plastic tas, die toevallig op een propje in de gang ligt, zijn plas doet. En dan moet ik, met mijn afkeer van poep- en pies geuren, dat via een pipetje in een bakje doen om het af te leveren bij de dierenarts.

Alwaar geconstateerd wordt dat het arme beest ook nog een lichte blaaontsteking heeft. Nou ja, dat kan er dan ook nog wel bij.

2 Reacties op “Dat kan er ook nog wel bij

  1. Ik moest onlangs een “poepje” van onze aan diarree lijdende Pers in een potje doen voor een kweek.
    Je kunt je vast wel voorstellen hoe ten eerste “the bottom” van zo’n langharig beest eruit ziet als hij geen vaste poepjes heeft….
    Had ik laatst eindelijk “iets” te pakken,stopte het met de ogen dicht en kokhalzend in een potje,belde de volgende morgen met trots de dierenarts dat het gelukt was die avond ervoor,zeggen ze doodleuk;”Wij prefereren een vers monster.
    Heb daarop poeslief maar live naar de kliniek gebracht en nu heeft ie zonder kweek het juiste medicijn,die hij vervolgens wel de rest van zijn leven moet slikken omdat het een chronische maagdarmmalaise is.
    Wens je veel sterkte,ik weet hoe hulpeloos je,je kunt voelen als zo’n beest ziek is.

  2. Haha, moest wel even lachen bij je verhaal. En ik vind het zo kinderachtig van mezelf maar ik zit dan gewoon te kokhalzen.

Geef een reactie

