Miep Kraak

Cleaning_2Sommige vrouwen kunnen het: een drukke baan en dan ook nog even het huishouden ernaast runnen. Vaak hebben ze ook nog kinderen die naar allerlei clubs moeten. Ik vind dat knap. Ik zou het wel kunnen, denk ik, als ik ècht zou willen. Dan zou ik bijvoorbeeld een uur eerder kunnen opstaan en dan even snel de vaatwasser uitruimen en de huiskamer stofzuigen. Dan hop door naar het werk, na het werk even de boodschappen doen, een drie-gangen diner op tafel zetten, de was nog even in de machine, de strijk doen en wie weet wat tijd voor jezelf.

Dat zou ik kunnen doen. Maar ik doe het niet. Ik ben een lui vod. Ik zit ’s avonds liever achter de computer maatschappijkritische (proest!) logjes te schrijven dan mij te ontfermen over de stofnesten onder mijn bed.

Dus wij namen een werkster. Gewoon, legaal, via een bureau. En die deed het prima. Ik was nog nooit zo gelukkig geweest. Niets is zo prettig dan thuis komen in een huis met een prachtig glanzende parketvloer. Helaas werd ze ziek, slijmbeursontsteking. Dus kregen we een vervangster. Die niet zo netjes was. Maar na wat telefoontjes naar het bureau en wat vriendelijke briefjes op het aanrecht ging het best okee. Toen viel ze van de trap. Damn. En toen hadden we niets meer.

U raadt het al. Ik ben op zoek. Via VandenB kreeg ik een email adres van een cleaning lady. Die echt HEUL goed schijnt te zijn. Vijftig euries voor drie uur. Laten we hopen dat ze nog plek heeft. Anders moet ik toch echt aan de slag.

4 Reacties op “Miep Kraak

  1. We hadden lang gelee een werkster. Die werd ziek toen ik net zwanger was. Ach, zei vriendje, we kunnen dat best zelf, zeker als we straks allebei minder werken. Dat klopt. We kunnen het best zelf, maar ik heb er ook een kolere hekel aan. Verdient niet slecht trouwens, dat gepoets! 😉

  2. Ik heb een advertentie op marktplaats gezet en had binnen tien minuten een reactie. Die mevrouw meteen laten komen en ze is er nu al bijna 3 jaar en bevalt supergoed. Voor 10 euro per uur.
    Ze heeft nog nooit afgebeld en doet ook nog vaak iets extra’s! Misschien is MP dus een tip?

  3. “Vroeger” droomde ik van een werkster omdat ik behalve een hekel aan het huishouden heb ook nog dusdanig chaotisch ben dat ik er geen enkel inzicht in heb.Toen vond ik dat ik het als partimer niet kon maken.
    Nu heb ik recht op hulp en heb ik het geweigerd omdat ik me denk ik dan zo ziek ga voelen als hier iemand rondhuppelt die de dingen doet die ik nu dus niet meer kan.
    Tja,een mens zit raar in elkaar.
    D.w.z. een mens als ik dan….

Geef een reactie

