Tweet?

Ik heb wel eens laten vallen dat ik Twitter eigenlijk best wel stom vind. Een beetje aan de wereld kenbaar maken dat je een lekker cappucinootje aan het drinken bent in de zon, of dat er een man met een rare hoed op in je straat loopt. Belachelijk. Wie doet daar nu aan mee?

Maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het is eigenlijk best gezellig om je vrienden en favoriete webloggers te volgen in hun dagelijkse doen en laten. Een soort voyeurisme, maar dan legaal. Dus ik maakte, een beetje stiekem want ik had natuurlijk vreselijk lopen afgeven op Twitter, een Twitter account aan. En tweette een beetje, want zo heet dat. Maar alleen van je computer tweetten is raar. Zoveel maak ik niet mee als ik voor mijn Macje zit. En nu heb ik opeens de enorme urge om een IPhone aan te schaffen. Of zo’n überhippe Google Android toestand.

Twitter heeft wel één groot nadeel: webloggers verliezen zich zo in het microbloggen dat ze hun "grote" weblog helemaal verwaarlozen. En da’s best zonde.

4 Reacties op “Tweet?

  1. Ik ken dat hele Twitter dus niet he. Zo’n muts ben ik. Octaview logde er ook al over. Ik wil het denk ik ook niet, nóg meer om bij te houden. Ik vind loggen en Hyves meer dan genoeg. Denk ik.

  2. Ik heb ook geen twitter, das weer iets nieuw hips toch?
    Ik ben al blij dat ik eindelijk mijn mobieltje snap, dus twitteren zal het wel niet worden…

  3. Persoonlijk word ik een beetje moe van al die updates de hele dag. Ik tweet niet maar zie ze weleens via blogs en echt….ik hoef het allemaal niet te weten. Als ze nou grappig waren, maar dat zijn ze meestal ook niet. Ik hou het bij het ongeveer dagelijks updaten van blog en facebook.

  4. @ Gypsy: ik ben er eigenlijk ook al weer mee opgehouden. Dat hele getwiter blijkt vreselijk time consuming. Ik heb gewoon geen tijd om steeds maar berichtjes op twitter te zetten!

Geef een reactie

