Tuig

Toen ik vanmiddag wegging van het werk zei ik voor de grap tegen mijn collega dat ik hoopte dat ik veilig thuis zo komen. Ik werk bij RBS en tegenwoordig is bankensector niet de meest geliefde. En ik weet het, er waren/zijn mensen die buitensporige bonussen kregen en inderdaad, ik ben het er ook niet mee eens dat meneer Votron nog even een paar miljoen extra beurt terwijl hij deel heeft uitgemaakt van het team dat de grootste miskleun van de eeuw veroorzaakte. Maar het bonussen systeem blijft heus wel bestaan. Hebzucht is namelijk des menschens. Zonder hebzucht is er ook geen vooruitgang, geen drive. En wilden we niet allemaal meer rente, een hoger dividend, meer winst?

En is het dan nodig dat, tijdens de G20 top in Londen, bankpersoneel wordt gemaand om vooral maar in vrijetijdskleding naar kantoor te komen, want "anders konden de anarchisten je nog wel eens te pakken nemen." En is het normaal dat dat tuig vervolgens de pui van RBS in Londen staat in te rammen en daar nog eens tientallen fotografen bij staan waardoor die gasten nog meer opgejut worden? Mag dat dan wel?

Geef een reactie

