Zo eng

Heeft u wle eens iets van Cody McFadyen gelezen? Niet doen! Nou ja, eigenlijk wel, maar zijn boeken zijn zo godvergeten eng! Van de zomer las ik "Het gezicht van de dood", over FBI agente Smoky Barrett.

"FBI special agent Smoky Barrett heeft de leiding over eenspeciale eenheid die zich bezighoudt met het opsporen vanseriemoordenaars. Ze heeft een afschuwelijke tijd gehad: man endochter zijn voor haar ogen vermoord, de dader verkrachtte enverminkte haar. Nu zorgt ze voor het getraumatiseerde dochtertjevan een eveneens vermoorde vriendin. Smoky krijgt een andere baanaangeboden, maar dan wordt haar hulp ingeroepen: Sarah, een16-jarig meisje, is onder het bloed aangetroffen bij haarafgeslachte pleeggezin. Smoky bijt zich vast in deze zaak, hoeongeloofwaardig ook. Sarah beweert sinds haar zesde gestalkt teworden door de Vreemdeling die iedereen die zij liefheeft,vermoordt: haar ouders en eerdere pleeggezinnen."

Dat bleek dus deel 2 van de serie te zijn. En nu heb ik deel 1 en deel 3 gebolpuntcomt. Ik kan eigenlijk niet stoppen met lezen maar tegelijkertijd moet dat wel omdat het zo gruwelijk is dat je gewoon even een rustmoment nodig hebt. Ik vraag me af hoe ziek (of fantasievol, het is maar hoe je het bekijkt) je moet zijn om zulke verhalen te verzinnen.

Gelukkig had ik even afleiding door mijn ontplofte batterij.

Geef een reactie

