Wat te doen in Emst

Even een schaamteloos reclame blogje. Want oh oh oh wat was het heerlijk in de Veluwse Bron. Ja natuurlijk, het is vragen om een overload van plattelandsvrouwen als je op de Veluwe naar een sauna complex (excusez-moi: wellness resort) gaat, maar ik kon het handelen.

Zoutsteensauna_176_391_80_1_2 De keus was overweldigend: een Pakistaanse zoutmijnsauna: muren vol met van die zoutkristallen die je bij de Xenos kan kopen. Zoutkristallen schijnen vitaliserend te werken maar het zag er vooral erg prachtig uit. Een wildobservatie sauna: met hooggespannen verwachtingen nam ik plaats op mijn handdoekje maar helaas. Ik zag alleen blote dames en heren, en dan niet eens erg wild. Ik durfde niet in de muziek sauna, want ik vreesde dat daar alleen Andre Rieu of Marco Borsato gestemde zielen zouden zitten, not my kind of people. Verder: grote stoomsauna’s, sauna’s met sinaasappel geur, een gletsjerkamer met muren van ijsblokken en een temperatuur van min acht graden. Min acht! Da’s koud hoor, als je in je blootje bent. Een zwembad waarbij het water over de rand loopt zodat het net lijkt of je naar het einde van de wereld kan zwemmen. Heerlijk buiten eten op een verwarmd terras. Je zou haast overspannen raken van alle mogelijkheden. Echt, als u van sauneren houdt kan ik de Veluwse Bron in Emst aanraden.

Emst??? Ja Emst. En daar ligt ook het enige nadeel. Want Emst ligt in the middle of fucking nowhere. Ver weg van de beschaafde wereld. Ik boekte dus een hotel overnachting in het dichtstbijzijnde hotel, dat was in Epe. Epe??? Daar waar de Fritzl-families wonen? Ja daar. We zagen ze gelukkig niet want het was zondag, dus een rustdag. En konden we veilig over straat. Anyway, we sliepen in het Golden Tulip Epe en inderdaad, dat ziet er precies zo uit als het klinkt. Maar… de bar was geweldig met een Griekse barman die ook nog even Hotel California speelde op zijn accoustische gitaar. En samen met een groepje Harley Davidson bikers zongen we vrolijk mee (het was al wat later haha!). En dat kan allemaal in Epe, want daar kijkt niemand meer ergens van op.

En dat u het even weet: volgende week zitten we in een sauna in Oldenzaal, ook zo’n metropool. Ik hou u op de hoogte.

2 Reacties op “Wat te doen in Emst

  1. Hey dat is toevallig, die sauna in Oldenzaal is van een vriedin van een vriendin.
    Geniet er van. Lijkt me een heerlijke tijdsbesteding!

  2. Nou, dat wordt vast heel leuk in het altijd bruisende Twente!
    Als je zin hebt in koffie, ik woon in HEngelooooooo 🙂

Geef een reactie

