Chicklit met een scherp randje

Ik weet het. Ik zou eigenlijk in "Europa" van Geer Mak moeten beginnen. Of dan in ieder geval in "Kolyma" van Tom Rob Smith. Maar ik mocht, om mijn arme hersenen even rust te gunnen na de angstaanjagende boeken van Cody McFadyen, even iets luchtigs, een chicklitje, een vakantie voor de leesklier zogezegd.

En omdat ik alle boeken van Devil Wears Prada auteur Lauren Weinberger al verorberd heb, koos ik voor "This Charming Man" van Marian Keyes. Niet super chicklit maar er wel tegen aan. Ik kreeg al wat lacherige blikken op het werk toen ik mijn bolpuntcom pakje openmaakte. De kaft is namelijk nogal girlie: mat lila met heel veel glittersterren. "Lees jij dat????".

Mariankeyes_2 Een superdik, 704 bladzijden niemendalletje, althans da’s wat ik dacht. Het is het verhaal van vier vrouwen, een charmante man en het donkere geheim wat hen bindt. Nauurlijk, het is losjes geschreven maar ondertussen is het een bloedstollend verhaal.Voor krap zeven euries te koop bij de bolpuntcom. De Nederlandse vertaling zit er aan te komen maar ik vermoed dat dat een hoop (Ierse) charme uit het boek wegneemt.

Dus mocht u nog een fijn lezertje nodig hebben voor tijdens de zomervakantie…

2 Reacties op “Chicklit met een scherp randje

  1. Marian Keyes kan heerlijke ontspanlectuur zijn!

  2. Ja, ik ken haar ook! En lees het altijd met veel plezier. Deze ken ik nog niet, bedankt voor de tip!

Geef een reactie

