Ik ben saai

LoesjeIk las laatst in twee los van elkaar staande artikelen een interessante stelling: Geluk is saai. Wat ermee bedoelt wordt is dat als je gelukkig bent, je een beetje voortkabbelt. Je stelt jezelf geen nieuwe doelen, want je vind het heerlijk: jezelf een beetje in je geluk wentelen. Schrijvers zeggen wel eens "Happiness writes white". Wat waarschijnlijk ook wel klopt. Er dienen zich geen interessante conflicten voor en er is niet de drang om nieuwe dingen te ontdekken want "Het is toch goed zo?" Is dat dan saai? Is dat niet gewoon dat je tevreden bent? Moet je altijd maar op pad om jezelf te ontdekken? Kijken of je van een berg durft te springen met een piepklein parachuutje op je rug? Mwaaah… ik weet het niet.

En om het maar weer eens op mezelf te betrekken: ben ik dan saai?

Want oeh, ik ben gelukkig. Heel erg zelfs. Ik durf zelfs te beweren dat ik op dit moment op mijn gelukkigst ben. Ik ben gezond, er wordt van verschillende kanten heel veel van me gehouden, ik heb een dak boven mijn hoofd, geen geldzorgen en ik heb leuk werk… Gisteravond was ik uit eten met twee vriendinnnen. Ik kwam rond elf uur thuis en Erwin lag al in bed. Vanmorgen belt hij me en zegt:"Er is niets aan als jij er niet bent." Daar word ik gelukkig van. Als dat saai is?

Iemand hier een mening over?

6 Reacties op “Ik ben saai

  1. Mijn moeder zegt altijd dat ze het gelukkigste is met saaie dagen. Want dan gebeuren er weliswaar geen hoogtepunten, maar zeker ook geen dieptepunten.

  2. Heerlijk toch, domweg gelukkig zijn? Ik ben het ook in ieder geval. Supergelukkig mag ik wel zeggen. En ik vind mezelf (lekker onbescheiden) niet saai haha.

  3. Nee, dat is niet saai. En als het saai is, zou ik willen dat ik iets saaier was…. Haha. Maar ook weer niet, Want buiten die beetje missen van relatie, beetje geldzorgen, beetje te veel hooi op mijn vork ben ik eigenlijk gewoon lekker saai gelukkig.

  4. Heerlijk toch om zo gelukkig te zijn? Niets mis met een beetje saai, op zijn tijd ;-).

  5. Maar werkt dat dan ook omgekeerd?
    Dat als je steeds nieuwe dingen wilt, dat je dan ongelukkig bent?
    Want ik wil steeds nieuwe dingen. Namelijk. Maar ik ben niet echt ongelukkig. Denk ik.

  6. “Vanmorgen belt hij me en zegt:”Er is niets aan als jij er niet bent.””
    Wie is er dan saai..? 😉

Geef een reactie

