боится балет (Bang voor ballet)

Mensen die mij persoonlijk kennen geloven het wellicht niet, maar ik heb, toen ik nog een kleine Hélène was, op ballet gezeten. Eerst bij een mevrouw thuis en daarna op de Nel Roos academie. maar toen ik voor mijn verjaardag een roze pakje met een tutu en roze balletschoentjes met satijnen linten kreeg was voor mij de lol eraf. Een enorm verlies voor de balletwereld, dat begrijpt u.

Ballet_2 Anyway, Erwin en ik waren uitgenodigd om met de oma van Q&L naar het ballet te gaan. Het Kirov ballet (inmiddels omgedoopt tot het Mariinsky balet) deed een serie voorstellingen en wij gingen naar "Romeo & Julia".

Ik was een beetje sceptisch, mede door mijn enorme aversie tegen musicals. Ik word heel kriegel van mensen die op de meest onmogelijke tijdstippen in gezang uitbarsten. Hetzelfde heb ik met die ierse dansgroepen. Ballet is iets heel anders, maar toch. Oma was vroeger zelf balletlerares en gidste ons door de diverse plié’s, pas de bourrées en arabesken heen. En jawel, ik raakte volkomen verkocht door de enorm hoog springende dansers, de prachtige gebaren en het tragische verhaal. Want boy oh boy, wat gaan er een hooop dood in dit ballet.

Na de voorstelling besloten we in Neva, de bar van het nieuwe Hermitage museum, wat te drinken. Ik vind dat wel bijpassend: russisch ballet met daarna een russisch drankje. Met natuurlijk пища которую едят рукамиr (da’s russisch voor borrelhapje).

Ballet3 Ballet2 Dood

Een Reactie op “боится балет (Bang voor ballet)

  1. Anyway, Erwin en ik waren uitgenodigd om met de oma van Q&L naar het ballet te gaan. Het Kirov ballet (inmiddels omgedoopt tot het Mariinsky balet) deed een serie voorstellingen en wij gingen naar “Romeo & Julia”.

Geef een reactie

