Fijn liedje

Het was niet zo’n prettige gelegenheid toen ik dit liedje voor het eerst hoorde. De crematie van de moeder van een heel goede vriend. Maar wat lieten ze een lief liedje voor haar horen. Ik was tot tranen toe geroerd. Maar nu kan ik er wel weer gewoon naar luisteren en ervan genieten, want het is geen zielig liedje, zeker niet. Want oh, wat fijn als je jezelf zo herkent in een liedje (nou ja, ik ben degene die nog slaapt en Erwin maakt het ontbijt haha!)

Ik word wakker en jij
Slaapt nog diep op je zij
En de zon schijnt precies op je wang
’t Lijkt me buiten nog guur
Het is net negen uur
Dus de zon schijnt nog niet zo heel lang
En jij ligt zo lekker
Je slaapt als een roos
En ik denk  "ik ken je nou toch al een poos"

Gek he, ’t gaat maar niet over
Ik ben nog even verliefd als altijd
Nee hoor, ’t gaat maar niet over
En ik heb nou al weer zin
Maar ik hou me nog in
Want jij slaapt nog dus ik maak ontbijt, hmhmhmhm

Ik maak thee met beschuit
Pers intussen wat fruit
En dan kook ik voor beiden een ei
Ik vul de strooier met zout
In de keuken is ’t koud
Maar in bed is het warm, daar lig jij
En ik kruip weer naast je
Je slaapt nog altijd
’t Is zondag, dus is er geen haast bij ’t ontbijt

Gek he, ’t gaat maar niet over
’t Neemt niet af, het neemt eerder nog toe
Nee hoor, ’t gaat maar niet over
Je bent de liefste voor mij
Ik teken zo tien jaar bij
Ik ben nog steeds zo verliefd als een koe

Jij ligt half op je buik
En dus neem ik een duik
En ik geef je een zoen op je kont
Slapend brom je "laat dat"
En je mompelt nog wat
Ik zie een druppeltje spuug bij je mond
Dit is vast zo’n dag
Die ik altijd onthoud
En ik zeg "word wakker, je eitje wordt koud"

Gek he, ’t gaat maar niet over
Ik ben nog steeds zo verliefd als een aap
Nee hoor, ’t gaat maar niet over
Je bent de liefste voor mij
En ik weet zeker dat jij
Ook van mij houdt, vooral als ik slaap

3 Reacties op “Fijn liedje

  1. ik ken het! Vroeger had ik een cd van Robert Long. Daar stond het op. Is inderdaad práchtig! Mooi uitgekozen ook..

  2. Robert Rules!!!

    Prachtig liedje en ook de rest van zijn liedjes zijn tekstueel prachtig! Sommige lief & klein met een prachtige woordkeus en ander’n lekker baldadig!

    Als je tijd hebt, sta nog even bij me stil
    Omdat ik een soort van foto maken wil
    Die geetst wordt door een scherp gepunte stift
    En jou beeld voor altijd in mijn hersens grift

    Heerlijk ook:
    Postbodes doen ’t in de gleuf
    En pedofielen doen ’t op hun knieen
    De meeste trio’s doen ’t met z’n drieen
    En tegenliggers doen ’t soixant-neuf

  3. @ Jet: Ja, die hoorde ik ook al. Ik voorspel dat dat een fijne meezinger voor in de auto wordt bij ons.

Geef een reactie

