Het stadsmeisje en de blauwe kont

Ik ben natuurlijk een meisje uit de stad he, daar kan ik helemal niets aan doen. Dat u dat even weet.

Gisteren reden we richting Middenmeer (heel ver weg van de stad) en dus langs een hoop weilanden. Met schapen met blauwe konten erin. En eerlijk, ik dacht altijd dat die kleur was om aan te geven bij welke boer het schaap hoorde. Want je ziet soms ook rode en groene en blauwe door elkaar. Dus dan kunnen de boeren, die misschien wel elkaar een weiland delen of gewoon de schapen bij elkaar zetten omdat dat voor de schapen zo gezellig is, makkelijk zien welk schaap van wie is. Toch?

Maar op de een of andere man ier stelde ik gisteren toch die vraag aan Erwin. Nadat hij was uitgelachen om mijn uitleg, zei hij: "Die blauwe konten, dat komt omdat die schapen gedekt zijn." "Oh", zei ik naief. "Loopt de boer daar dan met zijn spuitbus acheraan?" Neehee, de rammen krijgen een soort tuigje om met verf erin. En als ze dan op een schaap klimmen krijgt die een blauwe kont. Of een rooie, net naar gelang de kleur verf die de boer bij de Praxis heeft gehaald. Mijn beurt om hem uit te lachen want jee, ik ben wel een stadsmeisje, maar dat gaat mij echt te ver…

Maar helaas. Hij heeft gelijk.

3 Reacties op “Het stadsmeisje en de blauwe kont

  1. Ik ben een meisje van het platteland en had werkelijk geen benul dat het zo werkte…. Maar goed dat ik tot stadsmeisje bekeerd ben.

  2. Hahaha Wat moest ik lachen toen ik dit las. Ja ik ben een plattelandsmeisje (nee heb geen koeien kippen of varkens alleen hond) en ik heb lang gedacht dat de boer in de wei stond, samen met de ram, om te kijken wie hij een kleurtje op de kont moest spuiten.
    Echter sinds ik “de waarheid” ken moet ik altijd een beetje grijnzen als ik weer eens een schaap zie met een gekleurde vlek op zijn kop i.p.v achterste…. 🙂

    Groetjes van het platteland x

  3. Tja, en ik kom van de boerderij. Dus dit wist ik dan weer wel…

Geef een reactie

