Winter depressie

Dsc_1710The mist. Het kon een enge film zijn. Of een supergaaf spel op de X-Box. De werkelijkheid is een stuk minder spannend. Het is ons uitzicht vandaag. Al de hele dag hangt er een dikke mist rond ons gebouw en is het zicht beperkt tot maximaal 30 meter.

Het zal er allemaal wel bij horen. Bij die winter. Die vreselijke langdradige akelig besneeuwde en grijze winter. En weet u, ik zag mezelf altijd als een seizoenen meisje: opgetogen als de eerste krokussen boven de grond uit kwamen, de Havaiana’s uit de kast zodra de temperatuur boven de twintig graden was, weer blij met de eerste warme trui in de herfst en in de winter kon ik volledig los gaan met mijn mutsen-fetish. Maar nu niet. ik ben er zo ontzettend klaar mee. De dagen zijn grijs en ik wil zon. Ik maakte mezelf nog een beetje blij met die klimaat rapporten: yessss, over tien jaar palmbomen in Zandvoort. Maar die blijken ook al niet te kloppen.
Blegh.

(Ja Ciska , ik weet dat het erger kan. Jij hebt een sneeuwstorm. Maar hier is het ook heus niet leuk.)

Geef een reactie

