Het is voorbij, juichte zij

En opeens is het lente. Dat wist ik nog niet toen ik vanmorgen wakker werd. Ik was met gestaag vallende regen in slaap gevallen en verwachtte eigenlijk eenzelfde gestaag vallende regen toen ik wakker werd. Toen ik vanmorgen opstond was het nog donker in huis. En ik moet bekennen dat mijn zintuigen zo net na het ontwaken nog niet helemaal naar behoren werken. Maar! Ik stapte de deur uit en was aangenaam verrast. Het was licht! Ik hoorde een merel! Een duidelijker voorbode van de lente kan ik me nauwelijks voorstellen. Op weg naar mijn werk zag ik narcissen in de berm. Gele trompetten. Zou het? Zou die ellendige winter nu eindelijk voorbij zijn?

Geef een reactie

