Broken wing -3

Zo, dat was even een prettig bezoek aan mijn moeder in het revalidatiecentrum! De afgelopen twee weken was ze niet zichzelf geweest. Verward, dwars, volkomen uit haar hum en ze leek in het geheel niet op de moeder die altijd gehad had. Maar vanmiddag belde ze en wonder boven wonder klonk ze heel vrolijk. Dat had ik al een tijdje niet meer gehoord. "Mam, wat klink je goed!" "Ja he kind," zei ze, "dat vind ik nou ook!"

En vanavond hadden we een geanimeerd gesprek. Ik vertelde haar dat ik blij dat dat ze niet meer zo angstig uit haar ogen keek, dat ze weer rustig was. Dat had ze zelf ook heel goed in de gaten. Ze voelde zich een beetje schuldig dat ze zo raar had gedaan maar ergens begrijp ik dat ook wel weer na alles wat er gebeurd is. Ik vertelde haar eerlijk dat ik een beetje bang was geweest dat ze er geestelijk aan onder door zou gaan. Zij was daar dus zelf ook bang voor geweest. Maar nu ging het beter. Ze voelde zich, naar omstandigheden, lekker en dat was goed nieuws.

En blij fluitend reed ik naar huis. Naar huis kan ze nog lang niet, maar het voelt wel alsof we het goede pad ingeslagen zijn.

2 Reacties op “Broken wing -3

  1. Hoi Helene!

    Enigszins geschrokken lees ik je beleving van vanmiddag; ik wist niet dat je moeder revalideerde ergens van en dat ze zo verward was/is. Fijn om te horen dat betere tijden ook bestaan.

    Groet+kus,
    Raymond

  2. @ Raymond: Niet schrikken hoor, haar verwarring is nu weer weg. Had te maken met veel pijn, naar een revalidatiecentrum, nog niet toe willen geven etc etc. Maar nu is ze weer op de goede weg!

Geef een reactie

