Het WK volgens Hélène

Zo. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel voetbal gekeken als de afgelopen dagen. En natuurlijk heb ik een meisjesmening en een meisjesidee over de wedstrijden.

In principe ben ik voor een Afrikaans land, behalve als Nederland speelt. Spelen er geen Afrikaanse landen en Nederland ook niet, dan ben ik voor het sympathiekste land of degene met de leukste spelers òf de underdog. En zo kwam het dat ik niet goed kon kiezen tussen Engeland en de US. De US had de leukste spelers maar de Engelse keeper mocht er ook wezen. En bij Algerije en Slovenië kon ik gewoon geen keus maken. Beide bijzonder onaantrekkelijke landen. Niks aan.

Servië en Ghana was makkelijk. Niet alleen omdat Ghana een Afrikans land is maar oeh wat speelden ze sierlijk tegen die houthakkers van Serviërs. En Australië, ach, mooi land waar veel familie woont. En ze hebben koala's, kangaroes en een leuk accent. Jammer genoeg was er niemand op Skype om de wedstrijd samen mee te bekijken. Wat wellicht maar beter ook was. Man man, wat een ouwe mannen voetbal.

En dan straks Nederland tegen de Denen. Ik ben voor Nederland. Hoewel ik in elk ander geval vòòr de Denen zou zijn geweest. Deens design is namelijk da bomb. Bovendien zijn ze niet onverdienstelijk in het maken van fèta.

Keuzes, keuzes… Ik krijg het nog moeilijk dit WK.

(Oh en wat is dat met die vreselijke reclame met Barry Hay? Alsof die OOIT zo'n standaard brillenwinkel zou binnenstappen…)

Geef een reactie

