Nu begint het pas

OK, het is nu wel duidelijk. De hele verwerking van mjn moeders overlijden moet nog beginnen. Niet dat ik me daar niet bewust van was, hoor. Maar ik was te druk met regelen, crematie, haar huis, financiën. Lekker op de automatische piloot, zorgen dat alle schaapjes op het droge zijn. En da's nu allemaal geregeld.

Erwin vroeg van de week of die rekening voor de crematie al overgemaakt was. Die slingert een beetje op tafel, zeg maar, waiting to be processed. Ik vertelde hem dat dat niet lukte. Hij keek een beetje vreemd, er staat immers gewoon geld op de rekening? En terwijl mijn ogen bijna overliepen vertelde ik dat ik het gewoon niet kan. Ik krijg het niet voor elkaar om dat ding te betalen. Want dan erken ik dat ze er niet meer is, dan is het echt voorbij. Van de week hoorde ik dat de man van een vriendin ongeneeslijk is verklaard. Ook kanker. Kutziekte, je komt er gewoon nooit vanaf, hoe mooi de vooruitzichten ook worden voorgespiegeld.

Een Reactie op “Nu begint het pas

  1. hoi Helen,,tja het is heeel lang geleden,we zaten bij elkaar op de kleuterschool en later op de pieter de Hoog school…Kirsten Maas,misschien zegt het je niks >Maar ik was bezig oude vriendinnen van vroeger te zoeken dus ikdacht ook meteen aan jouw,,tja als je het bent,dan heb je een zuster die Carolien heet en een broer Robin,,zoniet dan ben jij het niet,,jammer,zo ja geef mij een berichtje terug kdm.maas@hotmail.com groetjes en sterkte met het verwerken van de dood van je moeder,,,mijn moeder is al 27 jaar overleden,,en ja aan die rotziekte,maar het blijft een gemis!!!! kusjes Kirsten Maas

Geef een reactie

