De wraak van Comic Sans

Ieder mens met een goed stel hersens en enig fatsoen in zijn donder weet het: Comic Sans kan niet. Nooit niet. Iedereen die Comic Sans gebruikt moet een verbod opgelegd krijgen. Zo'n makkelijk, goedlachs, nietszeggend, overdreven gezellig mooi-weer lettertype. Zo'n lettertype dat op uitnodigingen een dit-wordt-echt-een-heel-leuk-feestje-gevoel moet uitstralen. Niet voor niets bestaat er een "Comic Sans moet dood"-Hyves.

Maar boontje komt om zijn loontje: ik downloadde wat boeken via isoHunt, illegaal natuurlijk. Ik propte ze op mijn al overvolle e-reader en opende de eerste, gretig om te beginnen met lezen. En jawel. Het hele boek is in Comic Sans gedrukt. En het ergste, het is een pdf, dus ik kan niets veranderen. Is dit nou de ultieme straf omdat ik gewoon te gierig ben om mijn boeken in de winkel te halen?

Een Reactie op “De wraak van Comic Sans

  1. Het lettertype in mijn telefoon is….. Ja, dat dus. t maakt mij niet uit… vind het wel gezellig staan.

Geef een reactie

