Soldaat van Oranje

Geheel tegen mijn principes in ben ik zondagavond naar een <<fluistertoon aan>>musical (<<fluistertoon uit>> geweest. Maar hee, ik ben een sucker voor gratis kaarten en ik had natuurlijk ook gehoord dat Soldaat van Oranje, want daar was ik heen, op een spectaculaire locatie plaatsvond en dat je, om hij het theater te komen, een spectaculaire rit over de startbaan van een vliegveld moest maken en dat er een spectaculair decor was. Aan zoveel superlatieven kon ik natuurlijk geen weerstand bieden.
 
Ik heb echt mijn best gedaan en het zal ook heus niet aan de acxteurs en de muziek liggen maar nee, musicals zijn nog steeds niet mijn ding. Ik vind het nog steeds zeer vervreemdend om een groepje mensen, in plaats van een fijn gesprek, te zien uitbarsten in gezang en dramatisch heen-en-weer-geloop. Maar oh, een ronddraaiende tribune en dito decor! Met ronkende klassieke motoren die echt heel hard rondrijden! Een zee met echt water en golven! Een duin met heel veel echt zand en, en, en, een echt Dakota vliegtuig op het toneel en een held die op een motor a la Lucky Luke in de verte verdwijnt! Ik zou er bijna van in vervoering raken.
 
Dus. Mocht u van musicals houden dan is dit een must-see. Mocht u niet zo van musicals houden dan is het nog steeds leuk om over een startbaan te rijden en een woeste zee op een toneel te zien. Wat een fijne win-win situatie.

Geef een reactie

