What’s New (York)?

Nou, het hotel in ieder geval niet. Het Waldorf Astoria was prachtig en statig, zoals ieder jaar. Sprankelende kristallen kroonluchters, rijke tapijten en tien dollar voor een biertje. De lobby gevuld met heren in smoking en dames in amerikaanse chique. Veel pailetten en bont, heel veel bont. Of zou het fur faux zijn?

 Fifth Avenue ook niet. Crisis? Welke crisis? De stretched limousines reden af en aan en dames lopen de winkels uit gevolgd door chauffeurs met hun armen vol pakjes. UGGs zijn weer helemaal je van het sinds ze een flagship store op Manhattan hebben geopend.
 
Abercrombie & Fitch? Nope. Die worden vakkundig om zeep geholpen door Hollister. Waar vroeger de stoere A&F boys met ontbloot sixpack nog manmoedig in de sneeuw stonden, slechts gehuld in een very low slung jeans, daar hadden de heren dit jaar jassen aan en mutsen op. Whimps! Nee, dan Hollister. Een beachboy en beachbabe in de etalage, in swimsuits! Abercrombie moet op zijn tellen gaan passen!
 
Maar ook: Ippudo, een geweldig ramen restaurant. Toegegeven, je moet er wat voor over hebben om daar te eten. Je kan er niet reserveren en het is super hip, dus een wachtrij van anderhalf uur is niet vreemd. Maar oeh. OEH! Baby octopus in wasabi. De stoombroodjes. En de ramen… Van weeromstuit was ik vergeten nog extra toppings te bestellen wat betekent dat ik er volgend jaar gewoon weer moet eten. En da's geen straf.
 
En ook: Eataly. Een nieuw concept. Volgens kenners The Hottest Italian In Town. En dat klopt ook wel. Een italiaanse markt met kaas, vleeswaren, wijn, vis, brood, gebak, zestig soorten paddestoelen, met een marktplein met statafels zodat je overal iets te eten en te drinken kan kopen en dan lekker opeten. Met aparte restaurants voor pasta, pizza, vis en groente! We aten er raw baby scallops en rauwe makreel met kaviaar. Na wat geslenter over alle afdelingen nog wat kaas en vleeswaren aan een statafel. En jawel, Owen Wilson in de schappen. Echt! Ik liep zowat tegen de beste man aan. En dan casual " 'scuse me…" mompelen in plaats van IIEEHHHH te gillen en om een handtekening en foto te vragen. Maar hee, ik ben cool he, dus dat doe ik niet.
 
En de tentoonstelling Race To The End Of The Earth in het American Museum of National History. Een tentoonstelling over de race tussen Scott en Amundsen om als eerste de Zuidpool te bereiken. En nee, toen hadden ze nog geen fleece truien. En aan het eind van de tentoonstelling, die neergezet was als een soort van tijdslijn, toch licht geschokt zijn dat die arme Engelsen 11 kilometer van hun laatste voedeldepot doodvroren in een sneeuwstorm. Terwijl ik dat eigenlijk al wist. Dan bereik je toch precies wat je wilt met zo'n expositie denk ik dan.
 
Het ijshockey: Let's Go Rangers! In een bijna uitverkocht Madison Square Garden, op z'n amerikaans met hotdogs en een halve liter Bud Lite in plastic beker met deksel en rietje. Wat een evenement. En wat een domper dat ze verloren. We gingen zowaar een beetje verdrietig naar buiten. Mijn nichtje had gevraagd if ik een Ranger voor haar kon meenemen en echt, ik had een leuke uitgezocht (Del Zotto, nummer 4). Maar hij wilde niet. Dus heb ik iets anders voor haar gescoord. Bovendien, wat moet je met een ijshockeyer in Nederland waar de Elfstedentocht het grootste ijsevent is?
 

Het leuke van New York is, ook al ben je er al honderd keer geweest, dat het NEW YORK blijft. Magical, the city that never sleeps, van krantenjongen tot millionair. Hier wordt het bedacht, hier gebeurt het. New York zindert. Altijd.

5 Reacties op “What’s New (York)?

  1. Geen hockeydude :-(? Je hebt Ed Westwick voor me mee genomen, of Chase Crawford?

  2. Haha, die ken ik toch helemaal niet. Maar ik heb wel iets dat je mee in bed kan nemen 🙂

  3. Oh, dan mis je wat! Woest aantrekkelijk. Wat dan, wat dan?!

  4. Maandag 27 december, dan weet je het.

  5. IK WIL IPPUDO CREDITS OP JE BLOG!!! Je collega. 😉

Geef een reactie

