Echt zielig

SchildpadjeToegegeven, het ziet er bijzonder schattig uit.
<<nu heeft u even de tijd om zeer verontwaardigd "nee, dat meen je niet!" te roepen>>
Maar dit gaat echt mijlen te ver. En nee, ik ben niet opeens lid geworden van Lekker Dier, hoewel ik gedurende mijn middelbare schooltijd wel een alternatieve periode had waarin ik batik sjaals droeg en lid was van Stichting Bont voor Dieren (maar dat was vooral omdat je een vreselijk cute t-shirtje kreeg bij je lidmaatschap; een activist van lik-me-vestje, dat ben ik!). 
Maar terug naar de Chinese sleutelhangers, want dat zijn het. Eten geven gaat niet maar volgens de makers van de sleutelhangers zitten de turteltjes en de vissen in voedselrijk water en kunnen ze zeker nog een maand leven.
 
Een maand? Ik weet niet of u weet hoeveel boeken schoolkinderen tegenwoordig meeslepen maar het lijkt mij dat het nog geen dag duurt voor het arme beest geplet is onder een bovenmaats uitgevallen aardijkskunde boek. Denk er ook eens aan dat sleutelbossen thuis meestal op een kastje worden gesmeten en dan begrijpt u, het arme beest is geen lang leven beschoren. Dan waren die Tamagotchi's tich een stuk slimmer bedacht.
 
Visje Maar! Terwijl ik dit zit te typen ontspringt er een ander idee in mijn brein. Want voedselrijk water, dat wil ik mijn goudvis ook wel geven. Ik weet niet of u wel eens een goudvis hebt gehad, maar oei oei oei wat maken die beesten een troep. Na drie dagen stinkt de kom als een beerput waar zes varkens in hebben …, nou ja, you get the picture… En als er geen vast voedsel de vis ingaat dan komt er ook geen vaste substantie uit de vis. Toch? Heeft iemand het nummer van die Chinezen?
Geef een reactie

