Otto wordt Poes

Helaas, we hebben nog steeds geen consensus bereikt over de naam van de nieuwe poes. Nu moet u even weten dat bij ons een kattennaam slechts voor de buitenwereld geldt. Wij roepen altijd Poes of Bolle of He! en zelfs Pssstt of Kom dan! Ik vind Otto een perfecte kattennaam maar Erwin kan zich er niet in vinden. Het doet hem denken aan iemand die bij hem werkt met een, laat maar zeggen, nogal aparte manier van lopen (en nee, deze Otto mist geen been). Hij kan zich er eenvoudig niet toe brengen om thuis de naam Otto te gebruiken.
 
Nu vond ik Leo ook een mooie naam: latijns voor Leeuw, maar dat associeert weer te veel met Leo Beenhakker wat nogal pijnlijk is als je maar drie poten hebt. Kip kon niet, want een ex van Erwin had een kat die Kip heette en Felix kwam ook niet door de schoonheidscommissie. Bobbie vind ik leuk maar mijn zwager wordt Bobbie genoemd. En  namen als Blackie, Zwartje, Mickey, Vlekje en andere overduidelijke dierennamen komen uberhaupt nicht im Frage.
 
Voorlopig wordt het dus Poes en mijn welgemeende excuses aan u allen die al aan de naam Otto gewend zijn. Voor uw gemoedsrust wil ik nog wel vermelden dat Poes zelf ook niet weet hoe hij heet. Zijn oude naam was niet bekend bij het asiel en daar noemden ze hem Thomas. Maar dat doet mij weer teveel aan een collega denken.
Geef een reactie

