De storm aka Q

Behalve dat we onze dierentuin fors hebben uitgebreid met een aantal vissen om de garnalen gezelschap te houden kabbelt ons leven een beetje voort het op moment. De stilte voor de storm (also known as Quinten) ons huishouden onveilig komt maken. Het zal spannend worden: hij heeft nog steeds niet helemaal in de gaten dat hij niet voor zijn lol in Amsterdam komt wonen, maar dat dat is omdat hij een strenge hand nodig heeft. Hij zal hier eerst moeten bewijzen dat hij het wèl kan en vooral wèl wil voordat hij een beetje armslag krijgt.

Strafkamp Amsterdam is open. Geen internet (behalve voor huiswerk), huiswerk maken aan tafel en geen tv en computer op zijn kamer, gewoon meehelpen in het huishouden. Het klinkt naar en mijn zuster voegde mij fijntjes toe: "je begint wel een beetje op je moeder te lijken…". En inderdaad, dat gevoe heb ik ook. Het is niet leuk om de hele dag te lopen zeiken over bedden die niet teruggeslagen worden, wc deuren die open blijven staan, glazen en ander eetgerei dat overal rondzwerft en blijkbaar niet vanzelf in de vaatwasser terecht komt. Inderdaad, ik lijk mijn moeder wel. Maar blijkbaar is het niet anders, al heb ik af en toe gewoon een hekel aan mezelf door al dat gezeur. Gelukkig staan Erwin en ik pal op één lijn bij opvoedkundige zaken en dat is erg prettig. En accepteren Q&L mijn gezeik en luisteren ze. Het beklijft alleen niet. Je bed terugslaan is geen rocket science, maar het blijkt toch nodig ze daar iedere dag aan te herrinneren.

Misschien moet ik er wat relaxter mee omgaan. Misschien. Ik heb dat eens geprobeerd en ik zag mijn fijne huis langzaam verworden tot een slordige schillenhut waarbij ik aan de eind van de dag kribbig liep op te ruimen. Ik vind het namelijk erg prettig om na een dag werken thuis te komen in een opgeruimd huis en een vol aanrecht en her en der verspreide glazen maken me erg kriegel.

Enfin, ik vermoed dat we er wel uitgaan komen met Q. Het zal voor ons alledrie aanpassen worden. En het is niet alleen maar narigheid. We krijgen een gezellige gast met een hoop humor in huis. Die zich hopelijk gaat vormen tot een leuke zelfstandige jongen, met ambitie voor de toekomst.

Geef een reactie

