Contagion

Het begon met Levi. Hij sliep niet helemaal OK van zaterdag op zondag en hij had de kleur van brooddeeg. Bovendien meldde hij dat hij een paar keer had overgegeven ’s nachts. Het kerstdiner liet hij maar liever voor wat het was, ondanks dat we toch geen rundertong aten). Tweede Kerstdag ging het alweer een stuk beter. ’s Avonds aten we bij Nam Kee en deden nog een afzakkertje bij de buren. Quinten ging wat eerder naar huis want hij voelde zich niet helemaal lekker. Hij weet het aan de eorme hoeveelheid Physalis bessen die hij had gegeten. Ook hij maakte een doorwaakte nacht door.

Gisteren kwamen de mannen mij ophalen voor een lunch. We liepen Gustavino binnen voor een snelle pizza maar Erwin bedankte en bestelde toch maar liever niets. Hij voelde zich niet helemaal goed en toen hij even later zei dat hij zijn handen ging wassen keken de jongens en ik elkaar even aan: “Hij moet vast kotsen”. Dat bleek niet het geval maar toen ik thuis kwam trof ik hem aan in bed met een stampende hoofdpijn.

Ik ben tot nu toe virusvrij. En dat hoop ik zo te houden. Ik laat iedereen honderd keer per dag zijn handen wassen want ik heb het scenario van “Contagion” nog kakelvers in mijn hoofd…

Geef een reactie

