Jaaroverzicht

Zo, wat doet u op de laatste dag van het oude jaar? Uw zonden overdenken?  Nieuwe zonden bedenken?  Uw goede voornemens nog maar eens afstoffen? Ik besloot mijn tijd nuttig te besteden en een jaaroverzichtje te schrijven.

I januari bereiken we eindelijk het punt dat de jongens met de trein heen en weer gingen reizen tussen Amsterdam en Bergen op Zoom. Eindelijk geen ellenlange autoritten meer voor Erwin waarbij ik regelmatig mij thuis zorgen zat te maken of hij het wel zou redden en niet halverwege door slaap overmand tegen de vangrails zou zitten.

In februari vierde ik voor het eerst van mijn leven carnaval en inderdaad, het is zo niet mijn ding. Ik vermomde mij als carnavalsfotograaf en ja, ik ben er dit jaar weer bij in de Figurantenbar en nee, ik doe nog steeds niet aan polonaise.

In maart ontdekte ik een nieuwe favoriete schrijver, John Hart. Een goede vervangen voor als die andere John in between books is.

In april maakten wij een paar roadtrips en werd ik geconfronteerd met het feit dat de emoties rond het overlijden van mijn moeder niet zo een twee drie onder controle zijn. En vierde ik groots en meeslepend mijn 45ste verjaardag in ” ’t Vierde Baarsje”. Oja, en ik begon met afvallen.

In mei deed ik het rustig aan, de zomer van 2011 die geen zomer was begon en gooide roet in het eten van menige BBQ-planner.

In juni kwam De Poes bij ons wonen. Een angstig scharminkel met drie poten dat inmiddels is uitgegroeid tot een behoorlijk grote kater met diva gedrag.

Juli en de zomervakantie vierden we dit jaar met een weekje naar Wognum alwaar de jongens kite surften en wij relaxten en probeerden een sprankje zonte vangen tussen alle regenbuien door.

Augustus kenmerkte zich vooral door het feit dat bekend werd dat Q bij ons zou komen wonen en dat was niet omdat wij dat zo gezellig vonden.

In september veranderde ons huis in strafkamp Amsterdam en verraste Q mij door een huisdier te nemen, een vogelspin. Deze verhuisde al snel weer linea recta terug naar BoZ. We hadden lange gesprekken, boze gesprekken en probeerden ons leven weer een beetje in het gareel te krijgen. Opeens een opstandige 16-jarige in huis gaat je niet in je koude kleren zitten.

In oktober besloot ik, na eindeloos geklungel van Weblog.nl, mijn blog te verhuizen naar WordPress ondanks dat ik daardoor een hele hoop lezers zou kwijtraken.

In november volgde ik een fotocursus in Artis. Ik leerde over compositie en emotie in foto’s. Ik maakte een serie prachtige foto’s en nog steeds gebruik ik de t4echnieken die ik toen geleerd heb.

En december, ja… onrust op het werk, maar rust thuis. We redden het goed met z’n drieën en Q begint zich steeds meer te ontwikkelen. Zijn brutale houding is zo goed als weg en hij gedraagt zich echt als een volwassen lid van ons gezin. Tuurlijk hebben we ups en downs, maar de ups zijn aan de winnende hand. Erwin en ik zijn nog steeds happily in love en nou ja, het gaat gewoon heel lekker. Mijn grote overwinning dit jaar? Ons gezin weer tot rust brengen na de komst van Q. Het is moeilijk om je leven, dat jarenlang rustig voortkabbelde, opnieuw in te richten maar gelukkig gaat dat steeds beter. En ik viel 20 kilo af, weet u wel hoe lekker dat voelt?

Ik wens u allen een heel gelukkig en gezond 2012.

Geef een reactie

