Hollandse waar

Omdat wij zondag uit lunchen zouden gaan met mijn zuster en zwager en omdat ik weet dat dat altijd een eet- en drinkgelag wordt, vond ik het verstandig om het zaterdagavond wat kalmer aan te doen. Een fijn licht gerechtje en koolhydraatarm. Tot in de supermarkt had ik eigenlijk  nog geen idee wat het zou moeten worden tot ik die fijne stapel Hollandse asperges zag liggen. Asperges! Hoe blij kan je zijn! En toen ik ook nog fijne Hollandse garnalen zag liggen wist ik dat het goed zou komen.

Dus. Asperges schillen en 10 minuten koken. Ze zijn dan nog niet gaar, maar doe gewoon het vuur uit en laat de asperges 20 minuten nagaren. Ondertussen een bakje basilicum, sap van een limoen, een teentje knoflook en ongeveer 1 dl lekkere olijfolie in de foodprocessor tot een gladde marinade processen. zout en peper erbij en in een schaal gieten. De asperges erin leggen en laten marineren tot lauwwarm. Wat gemengde sla op een bord, asperges erboven op, de garnalen eroverheen en nog wat schepjes marinade erbij. Een perfect Paasgerecht zou ik zeggen maar “unfortunately” ben ik met Pasen in Sevilla en zal ik mijn buikje vol eten aan overheerlijke tapas.

Oh en de lunch op zondag? Reserveer gewoon nou eens een tafeltje bij La Storia in Neck. Wij hadden onder meer de Spaghetti al Scoglio…

Geef een reactie

