Oranje boven

Yay, ik heb weer werk! Na een paar stressvolle weken is het dan zover. Ik ga bij de oranje bank werken. Ben ik een blij dat ik al een oranje jurkje voor het EK heb gekocht!

Maar zonder gekheid: leuk was het niet, de afgelopen weken. Ten eerste het idee al om een uitkering aan te vragen. Uitkeringstrekkers zijn nietsnutten, uitvreters, dat heb ik van jongs af aan met de paplepel ingegoten gekregen. Maar goed, daar zet je je overheen en je worstelt je door de UWV website. Vervolgens plan je allerlei gesprekken met je netwerk in de hoop daar iets uit te peuren. Want rustig achterover zitten met mijn ontslagpremie voor me op tafel: dat kan ik niet.

Maar hee, mijn gesprekken met de oranje bank gingen allemaal goed en het bezoekje aan mijn toekomstige werkplek  stemde mij blij en tevreden. Ik voelde een prettige en welkome sfeer. Vanmorgen, na twee weken lang een akelige hoofdpijn te hebben gehad, stond ik pijnvrij op. Het leek wel of alle stress uit mijn lijf was weggevloeid en ik de goede beslissing heb genomen. En zo kwam het dat ik vanmorgen inde HEMA in Amstelveen met mijn toekomstige werkgever belde en zei dat ik graag bij hen wil komen werken. En dat ik blij was dat ik weer een baan had en dat ik heel veel zin had om weer te beginnen.

Nadat ik mezelf op een nieuwe werktheebeker had getrakteerd bij de Bijenkorf ging ik weer huiswaarts. Met een blij gevoel. Een spannend gevoel ook want oeh, nieuw werk, maar vooral blij. Want ik kom in een relaxte werkomgeving terecht met leuke mensen en jawel, oranje was toch al mijn lievelingskleur.

Thuis werd ik door Erwin verrast met een prachtig cadeau. Alvast voor m’n Moederdag zei hij, maar ook omdat ik een baan heb en omdat ik eind april jarig was geweest en en omdat hij zoveel van me houdt.

Geef een reactie

