Het Bijenpark

Toen het nog mooi weer was (ja, kunt u zich dat nog herinneren?) wilden mijn Nikon en ik op bezoek gaan in het Bijenpark. Het bijenpark is een van de oudste volkstuincomplexen in Amsterdam en prachtig aangelegd. Ik ben altijd verbaasd dit soort gebieden in Amsterdam aan te treffen.

De eerste keer dat ik daar was, was samen met Erwin. “Oh”, verzuchtte ik, “Hier zou ik wel een huisje willen hebben. Zo’n prachtig park, veel bloemen…” Ik werd ruw onderbroken door een kreet. Erwin was door een bij in zijn neus gestoken. “En veel bijen”, voegde ik toe. Later bleek dat het een soort van stiltegebied is en aangezien ik best van een feestje hou op zijn tijd bleek het Bijenpark geen geschikte omgeving voor ons. Maar mooi is het er wel.

Geef een reactie

