Het EK volgens Hélène: Moeilijke keuze

Vanavond gaan we om zes uur ons eens uitgebreid op de bank installeren voor Spanje-Italië. Een beetje lullig voor mijn nieuwe schoondochter die voor het eerst komt eten maar het EK is nou eenmaal het EK (sorry Maria, maar ik maak het goed met heerlijke tortilla’s).

Maar goed: hoe moet ik kiezen tussen Spanje en Italie? Spanje, dat is Sevilla en castagnetten gekocht in een onguur flamenco zaakje. Churros. Vino. Stierengevechten (oh nee, daar hield ik niet van). Mallorca. Zon. Zon. Zon. Deija. Italie: Sienna, espresso, Limoncello, mijn favoriete eten. George Clooney heeft er een vakantiehuis. Bardolino. Zon. Zon. Zon.

Poeh. Denk. Denk…

Spanje wordt het. Maar alleen omdat mijn verkering uit ging in Italië. En omdat mijn verkering met Erwin in Spanje altijd weer een extra impuls krijgt.

(Erwin is overigens voor Italië, maar dat komt volgens mij vooral door Sophia Loren).

Geef een reactie

