Het WK volgens Hélène: Hup IKEA!

Vandaag weer twee wedstrijden: Frankrijk-Engeland en Oekraïne-Zweden . Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn voorspellingen (in tegenstelling tot mijn WK voorspellingen in 2010) op niets uitlopen. Wat een drama zeg, iedereen waar ik voor ben verliest. Als dit zo doorgaat ben ik woensdag voor Duitsland en zaterdag voor Portugal!

Frankrijk-Engeland: moeilijk moeilijk. Hank en Ewald wonen in Frankrijk, Franse kazen zijn heerlijk, het is toch wel een van de fijnste vakantielanden. De kustweg van Honfleur naar Deauville staat bovenin mijn lijstje van lievelingswegen (niet lachen, dat heb ik dus). Maar mijn zwager komt uit Engeland en veel heel goede muzikanten en bandjes. Robbie Williams en Pierce Brosnan. En vergeet Sean Connery niet (hoewel hij officieel Schots is natuurlijk en niet voor Brit uitgemaakt wil worden. Muffins en crumpets. Mijn favorieten receptenwebsite is Engels. Ze kunnen zo heerlijk RRRROOOONNEEEYYYYYY roepen en een hoog-Engels accent is niet te versmaden. Vooruit, allez les Bleus!!!!

Over Oekraine tegen Zweden hoef ik niet veel woorden vuil te maken. Dat wordt Zweden. Ik hou niet van Oostblok landen. Ik associeer ze met grijs, muf, kool, politiemannen in stijve pakken, donkere cellen. De mensen kijken er nooit vrolijk want zoveel is er niet om vrolijk te zijn. Nee, dan Zweden: vrolijk geel/blauw, IKEA, smörrebröd, een lollig accent, ABBA, kjotbollar, rode houten huizen aan een meer. En had ik IKEA al genoemd?

Geef een reactie

